Tuesday, February 10, 2009

masih mencari RUMAH


Masih berbaki satu hari utk spend ngan anak2.... kami ada appointment hari ni, jadi kena bangun awal sket .... haziq kata dia nak breakfast nasi ayam arini.. ni masih pagi le haziq takkan nak makan nasik ayam kot... tapi dia kata dia lapar nak nasi jugak.. ok ler .... so kami ke Homst chinese muslim restaurant sbb dia mmg suka nasi ayam kat situ..

tengok aariz, tukang perabih sup nasi ayam abangnya....



hazim lak, tukang perabih cham ibu.... dia ni nak roti bakar je untuk bekfas arini..



ni ler appointment kami, masih mencari our dreamed house... mungkinkah ini????? ntah ler, harap2... but this is not our first choice ...cam haziq cakap dia dah letih dah tengok ghumah... boleh tak? lagipun haziq nyer criteria ketat sangat... dia nak umah cam my besfriend punya kat Evergreen Heights tu... payah le nak carik umah corner lot kt sini, mahelll bangat tuh.. ibu & abah tak mampu ler haziq... tunggu haziq besao beli umah sendiri ler camtuh..


pas kuar dari tengok umah, gi Sunway ingat nak register anak kt SEAL kasik derang blaja swimming ngan trainer yg qualified... selalu main air je kt pool alang2 baik blajar terus kan... tapi sbb tak rancang jadi tak jumpa tempat tu, nx time kena gi bwk map & no phone skali .. takpe ler alang2 dah sampai sana pusing2 je lah... ended up had our lunch, nasi beriani here @ Subang.. lama gile tak gi sini... dulu lain skrg interior restaurant ni dah cantik le..




habis ari senin... esok keje.... warghhhhh...


36 comments:

khai said...

Ina, hang beli jer lah rumah aku nie...beli rumah dapt skali ngan hutan simpan..kan hang satu family suka adventure..sesuai lah tu

aziezd said...

ko nak jual rumah lah pulak Cik Khai oooiii..habis tu nak pindah dok mana lak past nie...

khai said...

aku pindah dok pondok jer...serba sederhana

aziezd said...

hampeh je bunyinya tu....
Khai adik Azie beli rumah kat area Taman Kristal Dengkil...dekat tak gan rumah Khai...tgh renevation je tu...nanti bila pindah sana Azie info leh lah jumpa kalau dah dekat...

Ibu kami said...

boleh gak tu khai, nak jual brapa? jgn ler letak 1/2 juta x mampu den nak beli... mokcik ni gaji kecik je keje cleaner opis jer.. ishh ishhh... *bukak cite sedih*

aziezd said...

cleaner opis merangkap PR Boss tu...jgn x tahu Khai...

khai said...

aku jual tak mahal..campur tolak darab & bahagi...skali ngan hutan simpan tu..aku jual RM250K jer..murah kan..CORNER LOT tau...*gelak penuh riak*

Laman rumah akak bole buat rumah satu lagi kau...hebat tau rumah aku nie. Jual skali ngan perabut antik akak tu.

Ibu kami said...

zie ni buat fitnah ni..hehe.. betul cleaner je... cleaner kt meja sendiri ler...

khai said...

aku dah lama tahu si Ina nie cleaner...bukan kat opis jer dia dok jadi cleaner...kat rumah dier pun dia ambik tender cleaner..hebat lah kau Ina. lagi hebat dari bibik aku

Ibu kami said...

1/4 juta tu khai.. ok ler tu, kira rege reasonable time gawat2 ni... boleh bebenor ler.. siap boleh bukak mini zoo lagi.. rm rm rm...

khai said...

iyer lah..akak tak berani lawan rege rumah si zie..yg mencecah 1/2 juta tu..sbb rumah akak tader monyet...rumah zie ader monyet..sbb tu kena mahal skit

aziezd said...

tahu x pe...mana ada sampai 1/2 juta rumah aku Khai ooooiii...just 250K..++++ je...x mampu mokcik nak beli mahal2...itu pun dah kira ok dah...selesa utk we all 1 family..alhamdulillah..

Ibu kami said...

kira kaya ler tu korang... rumah rege ratusan ribu riban + monyet, ulant gonggok, etc...ahkak target umah bawah 100k jer... dok umah flat je ler nampaknya.

khai said...

ler ina, kau kan dah confirm dok kat gua. FOC tu. Nanti jgn luper ajak dtg rumah baru. Gua yg maner ina? Batu cave pun ader banyak gua..pilih jer..monyet kat lagi banyak dr rumah si zie.

khai said...

mahal tu rumah kau zie...rmh aku lepas renovation pun baru nak sama rumah kau...kagum aku

Ibu kami said...

batu caves xleh le khai, menakutkan... ada patung besar ...eeeeee... hantu guaaaa...

marilah reramai duduk dlm gua, jimat belanja... jimat RM..

aziezd said...

b'coz off tanah je tu yg buat rumah aku mahal....apa2 pun kalau nak beli rumah cari yg selesa utk our family & paling penting poket pun kena selesa gak...he..he...he...

aziezd said...

smlm aku try gunakan h/way lekas utk balik keje...& we all ikut jln Sg.Long....cantik gak rumah2 & permandangan kat situ...coz x tercemar lg...Ina kalau ada masa leh lah try tgk tpt tu...

khai said...

jom lah kiter hidup bersederhana...kerna harta dunia tak bole bawak ke kubur...tazkirah di pagi khamis yg berjerebu..amin

Ibu kami said...

xminat area sblh kajang sana... ada gak tengok2 sblm ni...kami kan selalu gi air terjun belah langat sana.. jadi ada gak survey2 umah skali..

kitaorg ni more ke arah PJ jer & prefer umah kt sini.. dh biaser dok sini..

khai said...

suka hati kau ina..bukan org lain yg nak dok rumah tu...hang & co. yg nak dok...akak tak kisah..kat gua pun ok.

Ibu kami said...

releks le khai, umah tu no. 2, gua tetap no. 1... hahaha.... hidup sederhana & adventurous beb..

aziezd said...

mana2 lah Ina...asalkan selesa utk Ina & family...he..he...tp kalau kat gua tu sanggup ke?????

khai said...

ok ina..jgn lupa jumpa dtg homestay kau kat gua nanti..seblum nie maner ader org buat homestay kat gua..kau mmg cemerlang lah ina.

Ibu kami said...

tak sia2 ms moderator kasik tag tu.. jgn jeles arrr... sila2 ler jemput dtg umah, nanti ina buat house warming kasik invitation kt sumer.

khai said...

kay2..bole lah kiter buat portluck yer...(eekk betul ker aku eja nie, kang kena komen ngan si ina pulak)

Destinasiku said...

kat serendah lagi best ada air terjun kat blakang umah je hutan gunung ganang pun ada.komuter pun ada

Destinasiku said...

mahal gak umah ko ye zie. aku ingat kat area senawang murah lagi camtu serendah consider murah lagi ler

khai said...

meh lah kiter beli kat serendah, ader air terjun, ader bukit bakau..bila2 boring leh gie climbing tu bukit, dekat ngan komuter, air mineral dari bukit pun ader, nak gie genting pun dekat..panjat jer bukit kat belakang rumah si leen tu dah sampai puncak genting...tak yah nak naik kabel kau. Hebat betul rumah aleen nie.

* Leen, aku promote nie dpt komisen ker??

Ibu kami said...

khai...ejaan tu salah, setelah spelling check ngan ms ruth tadi, dia suruh denda 10sen.. kutip sendiri ler dh awak bendahari dulu kan.... hahahaa... gerun lg ke??
nnti jgn lupa potluck kt gua wokey..mesti glemer satu mesia tahu...

leen.. kt umah blakang ada air terjun apa nama? lata aper? boleh buat reunion kt situ jer nanti.. syok bunyi hutan, gunung ganang, bukit bukau tapi tetiba ada komuter... haha... potong stim betul.. haha..

khai said...

dalam kampung ader moden nyer...dlm moden nyer ader kampung nyer

Ibu kami said...

iyorrlahhh... baru ler balance tul tak?.. jimat air camni minum air bukit je.. sihat badan... yanti elok dok sini ni... hehe

khai said...

yanti mmg ptt dok berjiran ngan aleen sbb badan dia banyak toksin. Meh lah yanti dok sebelah rumah aleen..ader banyak rumah kosong

Ibu kami said...

takyah sibuk suruh yanti, kita jer ler khai dok berjiran ngan leen, boleh pool gi keje, minum air bukit, jungle trekking, etc... woww.. bestnya.. 3 abdul mesti terujaaa...

khai said...

kaylah..bole juga..anak2 hang bole jer hantar leen...ramai babysitter kat rmh aleen.

Ibu kami said...

sian aleen kena dera kang.. lg kurus jadiknya..