Wednesday, April 8, 2009

gambo antic lagi

meh melayan gambo lama lagi.... anggun ngan baju kurung gitu... hmmm nape pakai baju kurung time ni ye?? tak dpt dipastikan... dh lama...

haa... yg ni gambo ngan kak long le saper lagi... dulu dari zaman sekolah rendah sampai le ke sekolah menengah menten jadik bespren ni... memula kenal masa sekolah rendah (SRK Bangsar) sbb sama2 jadik pengawas yg baik hati.... terus berkawan sampai la ni actually, tapi dah jarang2 jumpa... jarak memisahkan kami.. wahhh... falsampah pulak...

gambo ni tak dpt dikenalpasti time bila... rasa2nya form 3 le..

tu gambo muka bengang sbb k.long & rozilah ajak bergambo tempat yg bukan2... kang org ingat nak publisiti murahan pulak... kalakao bila ingat2 balik..

tengok le tu, kt sebelah federal h/way pun masih boleh click click gitu.. dulu rasa cam bodo je kan gamba kt tempat2 camni, skrg ni gamba2 lama le antara rete berharga...

tengok tu Menara Pucuk Rebung masih tak exist lagi ok.. ingat lagi masa zaman sekolah dulu bangunan Telekom tu..... so big deal!


//
huhuhu.... any comment?

33 comments:

Maryam Elyas said...

Ya, memang gambar2 lama adalah harta berharga sebenarnya. Simpan elok-elok Lina. Antara gambar paling bernilai ialah gambar di sekolah, di rumah (kalau rumah pernah diubah suai) dan gambar dengan orang yang sudah tiada di sisi. Misalnya dengan kawan2 atau saudara yang sudah pergi menemui Ilahi.

khai said...

wei ina..aku tak tahu pulak hang skolah rendah kat bangsar...yg dekat kat balai bomba tukan..kat area banguna UDA kan..aku pun sekolah sana tp tak jumpa hang pun.

Ibu kami said...

betul tu k.yam.. time malam2 le especially mmg suka dok belek balik gambo2 lama... dulu2 rasa cam bodo je sket2 nak bergambo.. tp skrg baru le rasa berharganya gambo2 tu.. yelah esp bersama org yg dah tiada..

iyelah khai, sekolah yg sama le.. cmne xleh perasan ye.. tp sekolah tu pun 2 sessi kan? sbb tu ler x terjumpa pun..

khai said...

iyer kot..memory masa skolah rendah totaly lost lah..aku tak langsung saper kawan aku masa tu..cikgu aper yg mgajar...yg aku tahu sabirah mmg kawan aku dari sekolah rentah lagi...

Ina, cuba hang refresh skit memory aku nie kat sek ren.

Ibu kami said...

aiyokkk budak ini... ni mesti dr sek ren dah sibuk pakwe pakwi ni tu yg sumer luper..

saper yg glemer sek ren dulu ye.. akak ni sek ren dulu menten gemilang jugak, dpt gak best student..ermmmm..

ustazah yg anak lelaki dia hensem tu kenal tak? nama lupa zahari kot..tapi mmg glemer mamat tu.. cikgu2 glemer cam cikgu soraya, cikgu azman, pn zaini guru besar kan?.. pastu padang sek kt blakng.. tp skrg dah ada bangunan sekolah, padang pindah depan pulak... apa lagi.. si azlan ketua pengawas yg berlagak & kengkang tu ingat tak? nyampah le tgk dia tu, kt itm jumpa jugak dia sbb sama2 dlm kadet bomba... noraimi kasim kenal? dia ni glemer dulu..

khai said...

jap2..slow2 ina..bukan senang nak refresh balik..zahari anak ustazah yer..cam ingat tp ruper nyer tak ingat...pastu si azlan tu mmg aku ingat kaki ampu tu..pastu noraimi kasim aku tak hingat tp sabirah kasim sentiasa ingat..kui..cikgu2 totally aku hingat...tp aku ingat ader budak pompuan yg cantik..kalau dah cantik mestilah sombong skali ngan riak lah..dia dok kat quarters bomba masa tu..pastu dia terror main bola jaring ..lupa lah nama dia..rambut dia cantik..kerinting kasar tp warna perang semula jadi..mmg canti..kau kenal tak?? rasa nyer dia geng fiza..ala yg kawin Azwan embun tu..ingat tak??

Ibu kami said...

ooo girl tu mmg cantik mcm barbie doll le, tp biaser le dh cantik berlagak giler, a'ah dok kt quarters tu.. rambut dia mmg cantik, perang.. tp nama mmg lupa..

ada sorang lg yg cantik dia aktif olahraga.. nama dia nor eslynda gitu le lebih kurang.. selalu dulu wakil umah hijau ngan dia.

si azlan kaki ampu tu masih cam gitu, kt itm dulu pun masih perangai camtu, maleh nak layan dia.. boleh siap nk kirim salam lak ngan my frens dlm kadet bomba dulu... pegi dah.

khai said...

yg aku tahu minah rambut cantik tu wakil rumah perang...aku rumah warna aper..adui lupa langsung..sakit jiwa aku

Ibu kami said...

khai, hang umah kelabu asap... percayalah...

susahnya nak kasik balik ingatan org yg memory lost ni... hang kena makan kismis byk2 le khai

khai said...

memandai jer kau nie..maner ader warna kelabu masa tu...aku rasa aku rumah setinggan kot..kahkah

takan hang tader gambar lama2 ??

aziezd said...

ooooiiii..tggu jap...nor eslynda tu classmate aku lah masa darjah 4-6...kita org panggil dia kak lin je...coz dia besar...

Ibu kami said...

itu le pasal, masa sek rendah penyakit giler bergambar belum melanda lagi.. tu yg kureng gambo.

padahal aktif giler dulu, olahraga, nasyid, puteri islam siap wakil sekolah...nasib baik tak join sek cina blakang tu main pancaragam.. hehe...


hang dah memory lost, nk umah apa pun boleh lah... umah kelabu asap ok le tu, kang kasik kelabu taik anjing marah pulak.

ok refresh balik; ada 4 ghumah sukan je time tu, biru, merah, kuning & ijau..

bila dh sek menengah baru jadik tuah, jebat, lekir, kasturi & lekiu (5 buah)... skrg ingat tak?

aziezd said...

yg aku tahu Zaini Ghani memang satu kelas gan aku..tp dia pg,Azie kelas ptg...x leh nak remember lah kekwn sekolah rendah nie...

Jaafar pun satu kelas gan Azie tp masa darjah 6 kot...

Anuryana budak 5ACC2...tu satu kelas gan Azie dr darjah 1-6...

tu yg jd bestperend sampai sekrg...

aziezd said...

betul tu Ina...& Azie jd penghuni setia rumah kuning dr Darjah 1 sampailah from 6....he...he..

khai said...

aku ingat masa sek menengah aku rumah lekiu..pastu si anuryana tu mmg kelas ngan aku dulu..so that means kau pun satu kelas ngan aku ker??cam ner aku tak leh kat kau yer Zie...mesti kau masa tu tak glamor..lagi satu aku pun satu kelas ngan alsuriati..pastu ader lagi mamat nie nama dia azhar..pastu masa sek men dia kelas acc 2 kot ..betul kot

Ibu kami said...

me too... pengikut setia umah hijau dr darjah 1 sampai form 6 (sekejab) hehehe... tu yg mmg minat warna hijau sampai skrg, pengaruh dr kecik le tu..

ina sama class ngan rozie baba masa sek rendah tp xde jd bespren sbb x sekepala..

laaa... zaini ghani & jakpo pun sek bangsar ke? tu ler x kenal sbb sessi lain... baru kini ku tau... bagus gak ada blog ni kan?

khai said...

mmg ramai yg dulu sek ren bangsar dok continue kat SMSP...tp for sure Ms Moderator not made from Sek Ren Bangsar..dia dok sekolah kat jalan bangsar sana.

saper lagi yer yg dari sek ren bangsar??

si japar tu kawan kiddy kemas aku..mak dia bestfren mak aku.

Ibu kami said...

la ye ke? siap mak pun besfren lagi, nasib le mak2 korang tak plan nak jodohkan hang ngan jakpo.. hehe.. marah rozie kalau tau ni.. gurau je..

saper lagi ye, lela acc2 kenal? dr sek bangsar gak tu.. nanti balik belek album sek ren pulak dlm peti harta karunku ok.. tunggu entries baru le esok.

Destinasiku said...

kat mana2 pun leh bergambar..perasan tak kat belakang tu still utan2 kan nowdays dh jd bangunan

Ibu kami said...

hutan hijau turned hutan batu skrg...alnngkan x syok mata memandang.. dulu2 ingat lg bila pegi sekolah lalu sungai... tp skrg sungai tu??? kotornya....

aziezd said...

masa dah berubah....semuapun berubah...kita pun dah semaikn dewasa.....kena lah terima hakikat tu...

aziezd said...

memang lah ko x leh cam Azie, Khai..coz Azie budak kelas Bumi...ko budak Marikh....sebelah kelas je.....bila dah form 4 baru berkumpul semuanya...

aziezd said...

Itu pun pasal mintak tukar kelas dr Kelas Sains gi kelas Acct...kalau x mau aku lupa kat ko Kot...he..he

Ialah budak2 Kelas Sains semuanya yg best2 studen x leh nak join diorg tu...lg gan si Suhaila...korg ingat tak dia...

Ibu kami said...

a'ah... kami budak Bumi, yg lelain tu dari other planet, kira alients lah... hahaha... jgn marah khai?
leen dulu mana, bukan Marikh kan?

zie, kita dulu bukan Tadika Islam sesamakan?

tengok tadika pun masih boleh ingat tau.

khai said...

sorry u are wrong..aku ngan aleen dari form 1 until form 5 mmg sekelas..dr form 1 to form 2 we all dok kelas uranus..kan leennnnnnnnnnnnn..

khai said...

zie, pasal anuryana tu..aku ckp masa sek ren bukan sek men...masa sek ren aku mmg sekelas ngan anuryana & suriati.

khai said...

biasalah Ina, masa tu area rumah setinggan kami tu dpt offer pemindahan rumah flat tmn angkasa...kira kawan2 dari tadika kemas semua nyer dari tmn angkasa pastu continue sekolah ren Bangsar & SMSP...balik2 muka tu jugak. Tp japar masa kecik mmg comel lote jer org nyer.

aziezd said...

Iake Khai....
camne aku x leh cam ko ye...nanti balik rumah aku belek Album lama..

Anuryana & Alsuriati memang lah aku kenal sgt coz rumah diorg dekat2 je...pasal family diorg pun aku still ingat lg...

Kalau ko nak tahu Khai..kawan sek.ren kita pun ada yg kahwin gan adik sepupu aku...si Zamri...

tu yg aku terkejut..coz lama x jumpa tiba2 je kahwin gan sepupu aku...

kecik nye lah dunia nie ye..

khai said...

wei..mamat zamry mane nie...aku alergik dengar nama Zamry nie..tu nama pakwe lama aku tu..tp bukan SMSP lah...

Ibu kami said...

zie, a'ah le, zamri mana lak ni?... ada gambo tak, scan le... kalau zamri @ smsp senior kita tu, kenal le..

khai, leee uranus ke? far away from Bumi, patut le hang & leen tak ku kenaiii dulu... ishhh..

aziezd said...

Zamri nie stay kat area rumah surita masa kat kerinci dulu...rasanya sebelah rumah Aswani kalau x silap....

x pe lah nanti aku cuba cari gambar masa sekolah & skrg..byk bezanya...he..he..

aziezd said...

Ina...rasanya gambar masa kat majlis akhir tahun Tadika islam flat 17 tkt...tu Azie ada simpan lg..nanti lah Azie scan...buat tatapan semua...he..he...

Ibu kami said...

zie, ye ke ada gambar... camne ina xde ye.... ishhh xleh jadi ni.. cepat2 ler scan