Thursday, December 23, 2010

terapi budak demam..

ellow... i'm rania....



ni saya nak citer wiken yg baru ni... selalunya kami ni mmg merayau je le kan... tapi memandangkan abg saya si haziq tu demam since balik Penang aritu, jadik xde le kami gi tempat2 yg crowded..

lagi le haziq tu asyik nak baring je.. penangan ubat demam + antibiotic mmg membuatkan abg saya yg selalunya tak gheti2 dok diam tu trus jadik 'baik' semantara ye...

saya pun pelik bila dia byk baring je dari menggelejat kan... kalau tak tu mmg seminit pun dia tak reti diam tau..


so, utk mengaktifkan dia, mcm biasa versi xde plan khusus petang2 kita gi taman tasik dekat area ghumah je le... hari ni ibu saya malas jogging macam biasa .... xpe le bu, ibu dah slim sokmo je... ishhh betul ke rania yg cakap nih or ibu yg angkat bakul.. kui3... huhuhu..


abg2 yg lain pun malas jogging aritu, sumer sibuk bawak kete mainan masing2 nk main kt taman.. whatever...
dan saya?? arini saya nk praktis berjalan ngan lebih terer..

dan mcm biasa bila jalan2 cmni saya suka kena peluk ngan abah & ibu... saya kan manja terlebih.... saya mmg tak mau dok dlm stroller... boring!

saya pun notti jugak kan?? biasa le.. anak bongsu maaaa...



ni time baru tiba..... saya nk abah dukung dulu..... time ni dah ramai gak orang yg datang beriadah bwk family... jogging, etc..
see.... my abah & anak pompuan tunggalnya, saya le .. say cheeese :)



aiseyyy.. jalan tempat rata pun mcm robot, ada hati nk berjalan di jalan yg curam ke?? ibu sound saya..


ibu jgn nk perlekeh saya ok... rania akan buktikan bu... inikan anak ibu... xpe usaha tangga kejayaan kan...

masa time saya belajar berjalan ni pun saya sengih2 ngan org2 keliling.. hmmm.. sume geram ngan saya & siap agah2 saya tau... dan ada gak hulur2 tangan nk ambik saya.. tapi saya cam biasa le jual mahal.. tak mau ngan strangers....

ecehhh... perasan anak ibu nih..



rania wat pe tu?? gaya ala2 mcm nk petik daun teh je...

tak le bu... rania tengah cari ladybirds.... comeykan?...

macam saya jugak.. :)

perasan lagi anak ibu nih..




hari tu xde le pusing tasik macam selalu.. sebabnya tengok cuaca mendung & ada harapan ujan akan turun bila2 masa je.. so, to be safe.. jgn jalan jauh2 dari kete.... kang tak pasal2 jadik kucing kuyub pulak... hehehe..


lagi satu aritu budak2 jakun tengok 2 pasangan pengantin tgh wat outdoor photoshoot kt tasik... macam2 gaya...

eeee malu le rasa sumer org pandang... tapi xpe nk gambo kawin cantik pasangan2 tu control ayu & hensem je le.. nk wat camne kan..
ada masa budak2 ni gelak jugak... ishhh.. xbaik tau..



haaa... lepas lebih kurang sejam melepak & hirup udara segar, nampaknya budak demam dah tersenyum lebar dah... badan dah lencun dek peluh... good sign tu...

harap2 cepat sembuh ye abang sayang..

lagipun, abah saya pun dah tahap tak leh control abg2 saya yg tak hengat berlari tu.. biasa le abg2 saya tu dapat tempat luas derang sure wat marathon le..

saya punyer turn??? tungggu.... tak lama lagi.... siap le abah saya tu... tak terkejar nnti.. saya rasa saya akan lagi terer dari abg2 nanti.. saya pasti!



ok... nampaknya abang saya yg demam aritu dah nampak segar bugar dah... siap berlari bukan main laju lagi...

saya pun missed lak tengok abg haziq lasak2 instead of baring je all d time.. saya rimas, ibu n abah lagi le.. ibu saya tu malam2 pun berjaga sbb monitor abg haziq tau...

cepat2 sembuh ye :)


we luv u abang haziq...


No comments: